torsdag 4 februari 2010

Februariinfo

Hejhopp i pulkabacken!

Vi ränner mot vår och en massa festliga händelser med Prosa. Vi har satt antologin i rullning och det har redan kommit in många bidrag. För att dra till en riktig slutkläm ställer vi till med en kreativ skrivkväll som inkluderar trevlig samvaro och kanske en skvätt vin (om man känner för att ge inspirationen en extra puff).

Här följer några datum som det gäller att pricka in:

4.2 Föreningsstyrelsekväll på Kåren.

8.2 Skrivkväll kl. 19 hos Micke. Det blir en härlig kväll med mycket fantasiflöde och resande till nya litterära världar. Om du inte känner för att skriva eller läsa upp ska du inte ta någon stress, det blir vanligt regelrätt Prosa-chill. Alla med!

Jag återkommer med mera info per mail, det ser lite magert ut det där förstås i "viktiga datum"-väg... Men om er katt fyller år eller ni känner en oemotståndlig lust att bjuda på kladdkakakväll är det mer än välkommet att lägga till listan.

Och eftersom det inte precis svämmar över med kommentarer på den här bloggen, kommer jag hädanefter att ge er en utmaning i samband med varje månatliga blogginlägg. Så om just DU (prosait eller annars litterärt sinnad) läser detta: don't you dear klicka vidare utan att ha tagit dig an utmaningen. Hmm...här kommer februariutmaningen:"Om jag hade varit Fredrika Runeberg skulle jag..." (fyll i).

Där fick ni något att bita i! Ha det bra allesammans.

/Info-Josefin

4 kommentarer:

Prosa är... sa...

...ha dumpat "Ludde", han var ju en riktig player.

Eva sa...

Om jag hade varit Fredrika Runeberg skulle jag ha framhävt tydligare att runebergstårtorna är min skapelse och fått sitt namn efter mig, inte gubben min.

Martina sa...

Om jag hade varit Fredrika Runeberg skulle jag ha uppfunnit fastlagsbullen istället. den är mycket godare!

Laura sa...

Om jag hade varit Fredrika Runeberg skulle jag ha uppfunnit time travel bara för att få ta del av Prosas årsfest.