onsdag 1 december 2010

Decemberinfo

JUL! Det närmar sig för varje kalenderlucka man öppnar. Ett år lider också mot sitt slut gott folk och det skulle börja bli dags för nuvarande styrelsemedlemmarna att axla ansvaret vidare - eller fundera om man sitter bekvämt ett år till på sin post.

Det blir i alla fall juldans innan det. Släng ett getöga på detta:

PROSAMÖTE
2.12 kl. 15 i Södergran. Vi ses! (Josefin lovar härmed att ta med sig glögg)

GULISKVÄLL
2.12 hos Josefin kl. 20 framåt. Se facebookmeddelandet.

JULFEST
Hou, hou! Nu är det jul igen, men inte förrän Prosa dansat in den tisdagen den 7.12 kl. 19 på F. Ta med dig:
- en 2 euros present med julrim
- 3 euro för inträde
- tomtehumör (glatt!)
- och dig själv, förstås

Och så till månadens utmaning. Skriv ett rim för något du önskar dig i julklapp!

God Jul och Gott Nytt År önskar Prosa!

/Info-Josefin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Så Ni har tagit julledigt... prosaiter. Prosa-medlem jag också på 80-talet. (Det var t.ex. jag och Susanne Ahlroth som skapade Prosa-utgåvan "ordsak" (bekant för Er eller ej?). Er julfest hölls samma dag min andra lyriksamling "Rum för utsikt" (skulle kommit från inbindning. Idag, dryga veckan senare, håller samlingen redan på att spridas via bokhandlar - och jag hjälper till. Kontakta mig om min senaste eller tidigare bok via erik.sjoblom@aland.net, och beställ gärna "Rum för utsikt", som kostar 20€, men vill Ni ha den per postförskott tillkommer avgift för sådan.
En God Jul och Gott Nytt År
önskar Er Erik

Anonym sa...

Hej Erik!

Ordsak låter inte bekant för oss yngre generationen prosaiter i varje fall. En årlig medlemstidning skulle ju vara kul att upprätthålla (om inte andra hektiska uppdrag skulle göra sig alltför väl påminda). Men vi får se vad framtiden bär med sig.

Vi håller ögon och öron öppna för din lyriksamling!

/Josefin