onsdag 29 oktober 2008

Toa och internet

Fick en kommentar häromdagen att "det är ju aldrig någon som skriver eller kommenterar på Prosas blogg." Hm. Jag tror att problemet ligger i att Prosas fest&dassbok är tillfälligt försvunnen och att övergången från ett media till ett annat därav inte blev så smidig. Det är en sak att sitta på en toalett med byxorna nedhasade till knäna och skriva med en penna så att bläcket glöder, en annan att ta sig an detta Internet. Sen kanske det också har någonting att göra med att vi inte har så mycket att säga. Eller nej, jag har faktiskt nyheter:
1) Lycksalighetens Ö gör oss alldeles lycksaliga när de berättar för oss att de jättegärna kommer hit och festar med oss på glöggrundan! Ö Ö Ö! Nu är frågan bara var vi ska vara. Någon som råkar ha en billig festlokal i källaren?
2) Inte egentligen Prosanyheter men det stjiter jag i. Kom till Kåren imorgon kväll och lyssna på mig och Jonthan Isaksson som spelar i puben. Det kostar kanske någon slant. Öppet från klockan 21 och framåt.
Andra frågor vi (dvs. jag) ställer oss i dessa dagar är: vad är "Moussaka". Vad betyder det att sätta moussakan inom ""-tecken? Är det en annan maträtt som låtsas vara moussaka? Är Moussakan osäker på sig själv och sin identitet? Eller jag menar förstås "identitet". Fråga restaurang Arken. Man kan också fråga sig hur kul det egentligen är att se luciakandidaterna sjunga på hbl:s hemsida. Hur kul är det alltså?
Till sist för att visa att Prosa inte bara skriver strunt utan också tar sig an viktiga frågor gällande litteratur citerar jag Flaubert: "Emma, c'est moi!"
/Nina

Inga kommentarer: