tisdag 15 mars 2011

Marsinfo

Hej på alla!

Jag har vaknat lite sent med det här vad gäller bloggande och gör verkligen skäl för min relativt nya titel som Prosas officiella "infotönt". Om någon ännu inte vet vad jag menar med det, så kan jag nämna att jag skulle bli "infotant", men motsatte mig idén, passerade hela alfabetet och ändrade om bokstaven "a" till "ö" i ordet "infotant", så därav min nya titel som jag trivs riktigt bra med. Nästa blogginlägg kommer direkt I BÖRJAN av nästa månad, lovar jag. Ha förståelse för den här gången, snälla ni!

Då ska vi se vad månaden mars har haft och ännu har att erbjuda:

TORSDAG 3.3. VAMPYRFILMKVÄLL hemma hos Laura, kl. 20
Filmen vi såg var svensk och hette Frostbiten från 2006.

TISDAG 8.3. FASTLASKIAINEN

SÖNDAG 13.3. DEADLINE för inskickandet av bidrag till Prosas halarmärkestävling

MÅNDAG 14.3. PROSAMÖTE, kl. 15 i Södergran.

TORSDAG 17.3. INFLYTTNINGSFEST hemma hos Martina, kl. 19

TISDAG 22.3. HUMANISTDAGEN

MÅNDAG 28.3. PROSAMÖTE i Södergran, kl. 15
Alla Prosamedlemmar önskas hjärtligt välkomna!

TORSDAG 31.3. DEADLINE för anmälan till Prosas årsfest.
Anmälningarna riktas till Prosas värdinna, Anna, på mailadressen: alubchow@abo.fi
Tveka inte, kära prosait! Prosas inte-så officiella årsfest är någonting du absolut inte
vill eller bör missa!

TORSDAG 31.3. (obs. Samma dag!) Dansfilmkväll hemma hos Laura, kl. 19
Prosa bänkar sig ned i "biografmörkret" än en gång denna månad, för att se på dansfilmer från 1980-talet. Tänk bara på vilka dansfilmer det gjordes på 1980-talet: Fame, Flashdance, Staying Alive, Footloose, White Nights och självklart Dirty Dancing, bara för att nämna några. Vilken/Vilka film/filmer vi tar oss an meddelas senare, men oavsett vilken/vilka det blir så lovar Prosa att det blir en svängfylld och strålande upplevelse!

Lev och njut av tövädret som en äkta marsmänniska i denna härliga första officiella vårmånad, och akta er för att halka omkull!

/InfoRobin

Inga kommentarer: