måndag 16 maj 2011

vår vårfest

kära ni, om ni inte redan märkt det så är våren här. och det ska vi fira. med en picknick på torsdag 19 maj, klockan 19. samling på insten, sen tågar vi ut i parken bara vädret tillåter.

det kommer att finnas rödvin att köpa enligt "öppen kran"-principen (3 euro), i övrigt får drycker medtagas efter behov.

gällande mat tänker vi köra modell knytkalas, men eftersom man gärna får ta med sig något mera "matigt", och det är trevligt om inte alla tar med exakt samma sak, tänkte vi att vi kör samma princip som inför ost/vinkvällen, så att man skriver här vad man tänker ta med sig.

hoppas så många som möjligt har möjlighet att komma med på årets sista prosa-evenemang!
ses på torsdag!

10 kommentarer:

ylva sa...

jag tänker mig att jag kan baka en paj. modell salt. modell vege. troligtvis innehållande paprika, zucchini o.dyl. nam nam.

Ina sa...

jag fixar ihop något sött bakverk, typ citronmarängpaj eller chokladtårta.

Eva sa...

Jag funderar på färska körsbär från torget.

Eva sa...

Hur är det föresten med papperstallrikar och engångsbestick? Har Prosa sådana? Om inte, så har jag en del som jag kan ta med.

martina sa...

hejhej, jag tänkte också laga en salt paj, vege, antagligen med fetaost och spenat!

ylva sa...

en snabb koll i skåpet säger mig att papperstallrikar finns, men engångsbestick inte, så det vore jättebra om du ville ta med det, Eva! Muggar finns inte så farligt många, men troligtvis tillräckligt!

Anonym sa...

Jag tänkte baka blåbärsmuffins, eller muffins med något/några andra bär!

/Frida

Eivor sa...

jag har detdär jävla jobbet som jag BORDE vara klar med när det är festdags. om jag dyker upp tar jag med något sött, kex, choklad eller något liknande (något som ni inte behöver sakna om jag blir tvungen att jobba över och inte hinner närvara på denna fabulösa prosa-tillställning)..

Eva sa...

Nu visade det sig att jag antagligen inte kan delta, trist nog. Eventuellt dyker jag upp lite senare. Så ni kan tyvärr inte räkna med mina engångsbestick, hoppas nån hinner läsa det här och ta med ett paket.

ylva sa...

okej, vad tråkigt =/ jag plockar upp en bunt från butiken!