tisdag 27 maj 2008

Lokalrapporteringen fortsätter

Tar på mig ansvaret för att rapportera från allas vårt kära Åbo då de övriga skribenterna har rapporterat från diverse hemorter. Fast min hemort är faktiskt Esbo! *skrålar på Barbara Helsingius Esbo-sång, se nedan*
Hansakvarteret är ännu upp och ner, jag hörde rykten om att det på ÅA-promotionen i fredags fanns en turkos doktorshatt (vilket ämne??), blommorna på vår balkong blommar (ännu) och jag försöker övertala Benny och Gripenpraktikanten att bjuda mig och J (får han nämnas fast han inte hör till Prosa?) på risotto imorgon. Sedan bär det av till hemorten för några dagar faktiskt, Mor fyller 50 det ska naturligtvis firas. I övrigt är mitt hår betydligt kortare och jag läser bl.a. biografin om Tove Jansson som verkar riktigt trevlig om än så tjock att inte heller den lämpar sig för sängläsning.

E och S och B och O, Esbo för varje Esbo-bo.
Vi har naturen med skog och sjö,
här och där en Sommarö... o.s.v.
/Jessica

Inga kommentarer: