tisdag 27 maj 2008

Vasa Vasa

Själv har jag placerat mig i Vasa för sommaren. Viadukten är i kaos då de bygger den nya tåg-och-busstationen dit under. Och så har jag hört att tågen inte kommer att rymmas under viadukten alls efter att banan elektrifieras, men de kan säkert gräva den djupare eller nåt. Det var allt från Vasa nyhetssändning. Nu skall jag sticka ut till villan och isolera mig från världen; hoppas det tar mer än 2 dagar innan jag märker hur tråkigt allt är utan människor... Men jag kan alltid läsa. På tal om sommarläsning, hmm.. Tänkte börja med Carrolls "Through the Looking-Glass" som har legat allt för oläst, allt för länge. Men sedan blir det säkert Italo Calvino som jag hört så mycket bra om av alla ni andra prosaiter.

/Micke (hur skall man underteckna nu egentligen?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Isolera sig på villan låter skönt. Akta dig för vasabjörnar bara. Tyckte att de kunde ha låtit bli att ta livet av den. Hm. Ska själv guida om säljakt hela sommaren, specialutställningen i år heter typ: "Kända fångstmän och jägare." Imorgon till första dagen på jobbet.

Jessica sa...

du underteckna riktigt bra tycker jag! ha det skönt på villan så kommer vi o inspekterar den senare i sommar!