onsdag 28 maj 2008

Näsblödande-nanoqguidande Nina

Arbetsdag nummer ett vid det arktiska museét Nanoq avklarad. Började faktiskt dagen med att guida en ganska vild lågstadieklass, hoppade rakt in i röran trots att jag nog ljög lite emellanåt. Svårt att minnas från förra året hur mycket en isbjörnshona väger (typ 300 kg för den som är intresserad). Höll på att svara i telefon när jag märkte att jag blödde näsblod, fick cykla hem med en stor vaddtuss i ena näsborren. Väldigt sexigt.

Tycker att det låter bra som Eva skriver att läsa någonting helt annat under sommaren (även om det låter ambitiöst med Illiaden), hade precis samma känsla efter gulisåret. Bara att inse att man trivs på littvet när man blir glad över "ledigheten" eftersom man får ta paus från läsandet för att - läsa. Håller fortfarande på med vad jag i det här skedet skulle vilja kalla den förbannade Norén-boken. Har kanske halva kvar. Förstår inte varför den inte kunde vara hälften kortare när det ändå står samma sak hela boken igenom. Tycker nog ännu att det är intressant, men det verkar lite som han skulle vilja att ingen läste den till slut. Som nästa på min lista är What is the what av Dave Eggers. Efter det finns det inga planer. Underbart.

/Se rubriken

3 kommentarer:

Jessica sa...

usch, ett "fint" minne av hur jag går omkring i Esbos största köpcentrum (detta var före Sellos tid) med en tampong i vardera näsborren, bedövningsmedel som rnnit ut över läpparna (=nollkoll) och helt rödgråten efter en asig punktering av bihålan (snyt er gott folk, eller gå i tid till läkaren, ni vill INTE bli punkterade!!). Stöter såklart på högstadieklasskamrat, manlig sådan. Oh glory days.

Anonym sa...

Har du så stressigt på jobbet att näsan blöder, eller har du smygätit lakrits nu igen? Jag läser miljösociologisk litteratur, men efter tenten ska jag läsa Tony Parsons' Stories we could tell.

Anonym sa...

Tror inte det beror på stress (även om det kan vara jobbigt med trettio ungar som springer åt alla håll) utan snarare på konstant rinnande näsa. Har du sommartent?