onsdag 28 maj 2008

Mera sommarhälsningar

Nu har jag också sommarlov på riktigt, skickade just in vårens sista inlämningsarbete och det är ännu fyra dagar tills jag börjar jobba. I Tenala skiner solen, göken gal och smultronbacken lovar god skörd. Allt är som det ska alltså. Det är fantastiskt vad några dagar sommarlovskoncentrat kan göra för en stressad studerande. Och mitt i allt har jag tid att läsa skönlitteratur. Har just avslutat "Fantomen på operan" (rekommenderas) och övergått till "Expedition Kon-Tiki" (som jag skulle ha älskat när jag var yngre, men den är fortfarande fascinerande), mellan varven läser jag "Sagan om ringen" för syrrorna (aldrig fel). Kanske det här blir sommaren då jag läser ifatt min bokhylla.

/Lisa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Högläsning, nice! Märker att jag so far inte har något liv hittills, ser på Queer As Folk och kollar min mail stup i kvarten. Samt den här fina bloggen förstås. Börjar bli lite nyfiken på hur det går för alla kand-människor. Hur gick din opponering?

Jessica sa...

roligt att det uppdateras flitigt här på bloggen! Högläsning låter minsann mysigt! Vad lyxigt att komma ifatt sin bokhylla!

Temumriken sa...

Min kand är i princip godkänd (fast svag), men jag får ännu putsa på den över sommaren innan jag lämnar in den slutgiltigt, får se hur mycket jag orkar börja omarbeta den.

Och det där med att komma ifatt sin bokhylla: jag råkade gå ett varv via Ekenäs antikvariat här om dagen, ni vet hur det är...