måndag 19 maj 2008

Prosa tar över världen... även internet.

Fas 1 inleds härmed. Prosa tar ett historiskt steg denna dag och börjar blogga, vilket innebär att vi lägger ut info och sånt på det magiska internetet. Fint så!

Österbottens tidning skriver att äktenskapet verkar ha ökat i popularitet i Karleby. Fint så!
Så vi måste såklart börja genom att utbilda er alla inom det litterära området. Vi börjar med det viktigaste, comics. Titta bland våra länkar så blir du glad och smart.

Från och med nu kommer du att hitta smarta och djupsinniga inlägg om vår favoritlitteratur, åtminstone om det går som vi nu har tänkt det. Det är också meningen att vi ska visa dem som funderar på att söka in till ämnet att studierna inte bara innebär tröskande av texter (vilket i och för sig är orsaken till att åtminstone vi har valt detta ämne) utan också flummande som saknar vetenskapliga belägg.
/Värdinna, Vice ordförande och Ordförande

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det fungerar alltså hittills... bäst att kommentera en massa så ser det ut som om vi är aktiva. Jag som på något vis hade tänkt mig att jag aldrig skulle börja blogga, men vad kan väl vara en bättre orsak än denna?

Anonym sa...

Håller helt med, jag har aldrig bloggat eller följt med nån blogg förr. Men nu har jag en orsak och en mission. För vi har väl en mörk och hemlig plan som bakomliggande orsak till bloggen? Nånting om världsherravälde, jag minns inte riktigt, tror jag sov på mötet.. Men nu känns det viktig att vi för alla diskussioner via bloggen, t.o.m. då vi som nu sitter i samma rum, både på internet och i "verkligheten"...

Jessica sa...

Superbt, Prosa online, då behöver jag inte få lika stor abstinens borta på andra sidan viken. Lovely. Och jo, naturligtvis får ni länka till mig också :P

Vem har tillgång till användarnamn och lösen?

Temumriken sa...

Fantastiskt underbart superbt jättekiva, min sommarexistens är räddad från intellektuell hungersnöd. Helprima.

Anonym sa...

Kul idé! Det här kan bli riktigt bra när det rullar igång. Hur ofta är det meningen att sidan ska uppdateras? Och vem är Prosa, vem ska skriva? Styrelsen? Eller ska lösenordet skickas ut till alla på prosamedlemmar@abo? Jag röstar för att alla medlemmar får skriva, så blir det mångsidigare och kanske aktivare. :)

Anonym sa...

Alla medlemmar låter som en bra idé, men man kunde kanske också börja med att de som är intresserade meddelar det åt mig/vice/värdinna så skickar vi lösenordet åt dem? Vad sägs om det? Några hörde det redan i morse.